הסתיים מונופול מד"א על מידע עזרה ראשונה

שלמה בן יוסף No Comments on הסתיים מונופול מד"א על מידע עזרה ראשונה
20:34
29.04.24
איתי גדסי No Comments on השר גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח בבית החולים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצלה לארגוני ההצלה. אחרי מאבקים של שנים מול מד"א הודיע היום משרד הבריאות בחוזר מיוחד המסדיר את המענה הראשוני להגשת עזרה ראשונה על ידי כונני חירום כי כל כונני רפואת חירום יקבלו את המידע על קריאות חירום רפואיות בלי קשר לארגון אליו הם משתייכים.

על פי החוזר: "ארגון המעוניין להפעיל כוננים מטעמו בשרות כאמור, יפנה למשרד הבריאות אשר יבחן את כשירותו בנוגע להכשרת כוננים, בקרה על איכות פעילותם, רענון הידע ושמירה על הכשירות המקצועית, הציוד והבקרה על רענון הציוד, בהתאם לתנאים שקבע משרד הבריאות. ארגון שהוכר ע"י משרד הבריאות יעביר את שמות הכוננים הכשירים בהתאם לדרישות החוזר, למשרד הבריאות אשר יעביר אותם למד"א".

לחצו כאן לקריאת המסמך המלא של משרד הבריאות בנושא הסדרת מענה להגשת עזרה ראשונה 

מהחוזר עולה כי כוננים אשר הוכשרו למתן עזרה ראשונה על פי כללי משרד הבריאות רשאים להעניק עזרה הראשונה לבד מצוותי מגן דוד אדום, בנוסף יחוייב מגן דוד אדום להעביר מידע לארגונים העומדים בתקן משרד הבריאות.

"אי ההסכמה לשתף במידע על קריאות החירום הביא למצב בו כונן רפואת חירום אשר מצויד בציוד מציל חיים היה יכול להימצא במרחק קצר מאדם הזקוק לסיוע רפואי דחוף, אך לא ידע על האירוע בזמן אמת. מידע אודות מקרי הצלת חיים אינו נחלתו הבלעדית של מגן דוד אדום וכי יש לשתף את 2,000 כונני "איחוד הצלה" במידע הרפואי ללא כל קשר לשיוכם הארגוני" אמרו בתגובה באיחוד הצלה.

 

 



0 תגובות